CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Pages

Wednesday, February 16, 2011

Abang Angkat, Abang & Adik Angkat Lelaki

Salam Satu Malaysia,
entry aku hari nie berbeza sikit lah..
kerana aku akan masukkan cerita mengenai Abang Angkat, Abang & Adik Angkat lelaki aku..

First sekali tentang Abang Angkat aku yang pertama..
Aku akan bubuh nama gelaran saja sebab tak nak korang semua tanya lebih-lebih pada aku..
Abang Angkat aku yang pertama nie, aku dapat semasa kenduri sunat sepupu aku..
dia nie seorang yang peramah jika orang tu dia kenal..
tetapi bagi orang yang dia tak kenal, dia tak ramah sangat..
dia nie baik dengan aku, walaupun dia dok di SP, tapi aku selalu dok FB dengan dia..
ikut lah pada nasib jika waktu tu aku on9 dia pun on9..
kadang-kadang aku on9 dia tak on9, aku tak on9 dia on9..
ikut pada nasib..
dia sekarang nie tengah tunggu result SPM..
oh ya, aku terlupa nak bagitau nama dia..
aku bagi nama gelaran je lah..
nama gelaran yang aku panggil "Abang Mie"

Second Abang..
nama gelaran dia Akio, aku nak panggil dia abang, dia tak bagi, so, aku panggil nama dia saja..
dia nie aku kenal lagi awal dari abang angkat aku yang pertama
dia nie nak kata MAT SHUFFLE, tak juga..
sebab tarian pun dia join, tapi tarian ganas-ganas lah..
hip-hop pun aku rasa dia join juga..
dia nie sporting sangat-sangat..
otak pun sama gila-gila dengan aku, so sesuai gak lah..
kami geng-geng lompat tali kekadang ja jumpa dia di KANGAR,
sebab dia belajar di Politeknik.. dia dok di KL tak silap aku lah..

Third Abang..
aku selalu panggil nama dia Abang ________, tapi aku beri nama pendek saja iaitu Abang Zack..
dia nie aku kenal dia di FB.. dia nie sporting gak..
walaupun dia nie satu kolah dengan aku.. tapi jarang jumpa dia di kolah..
sekarang nie dia tengah tunggu Result SPM..
sama seperti abang angkat aku yang pertama tadi..
dia nie asal PERLIS juga..
kekadang aku suka tengok gambar-gambar dia yg dia upload di FB..
dia suka ambik gambar nampak manja-manja lah, sedih lah, gembira lah, serius lah & banyak lagi lah..
dia minta bantuan rakan dia untuk tangkap gambar dia sebab kawan dia pakai kamera bagus & cantik..

Lastly, Adik Angkat aku..
aku selalu dok panggil dia Adik Mus atau Adik saja..
aku kenal dia di FB gak.. ketika itu dia add aku, aku pun approve saja..
pastu tengah dok chat2 di FB, sampai banyak hari juga lah..
aku pun tanya lah dia sebab aku belum ada Adik Angkat Lelaki..
aku tanya dia, mau tak jadi Adik Angkat aku, then dia setuju..
sebab sepanjang kami dok chatting tu, dia dok panggil aku "Abang" aku plak dok panggil dia "Mus" saja..
jadi bila dia jadi Adik Angkat aku, senang lah sikit nak panggil dia..
dia nie satu kolah dengan aku.. tapi jarang jumpa dia, sebab dia rehat masa pertama, aku plak rehat masa kedua, nak jumpa masa awal pagi pun susah gak sebab kelas dia di bangunan lain, aku plak di bangunan lain.. jadi susah nak jumpa..
kami chatting pun bukan apa, dia dok tanya tentang kolah, aku nie form berapa.. macam-macam lagi lah..
aku tak leh gtau lagi perangai dia camna sebab belum jumpa lagi dia, tapi setakat aku tengok dia di FB, dia nie seorang peramah gak, baik hati, hormat orang yang lebih tua dari dia, pastu macam gangster pun ada gak lah.. tak tau lah aku betul atau tak sebab aku berpandukan apa yang aku tengok di FB..
tapi satu hari 2 aku jumpa dia selepas balik sekolah tapi sat je lah, sebab mak dia sampai awal..
dia tegur aku, jadi aku rasa macam dia bagus lah.. hormat orang lebih tua dari dia sebab dia menegur aku..

Aku rasa itu saja mengenai Abang Angkat, Abang & Adik Angkat Lelaki..

Itu saja untuk post aku kali ini
harap anda semua terhibur dengan blog aku..

ALWAYS HAPPY & DON'T SAD..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...