CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Pages

Saturday, October 2, 2010

PMR & Lepas PMR

Rasanya sudah lama juga aku tak update blog nie.. rasa rindu pula nak update.. oh ya, memandangkan hanya tinggal lagi 4 hari saja lagi untuk ambil EXAM PMR.. aku rasa, aku sudah bersedia 60% coz 40% lagi aku dok cover untuk ulangkaji yg biasa2 n terakhir.. kelmarin 1/10/2010, telah berlangsungnya satu majlis untuk memberkati ilmu.. semua pelajar FORM 3 disuruh tunggu untuk bersalam & minta maaf untuk guru-guru memberkati serta HALALKAN apa yang telah guru-guru mengajar.. aku mendapati ramai kawan-kawan aku yang menangis teresak-esak.. aku pun sebenarnya nak nangis gak, tapi control macho lah, kang nanti habis dipersendakan oleh kawan-kawan.. pastu, waktu rehat kami pun pi lah cari semua guru tak kira lah guru yang mengajar aku or not semuanya aku salam untuk minta maaf.. jadi selepas rehat subjek MATEMATIK.. kan sekarang nie kami dok dalam kelas anjal yang aku tulis ari tu exam pmr.. jadi cikgu baru aku sekarang, cikgu lain lah.. jadi cikgu 2 pun kata lah kami semua, ayat cikgu 2 leh tahan gak power, heheh baca nie nak tulis "AMPA SEMUA NIE, MEMANGLAH PI MINTA MAAF KAT SEMUA CIKGU-CIKGU, TAPI CIKGU YANG BUKAN AJAR AMPA, AMPA TAK SALAM PUN MINTA MAAF, PADAHAL CIKGU 2 KENAL AMPA WALAUPUN TAK AJAR AMPA.. TAPI AMPA SEMUA NIE BOHONG JA KAT CIKGU, WAKTU PMR BUKAN MAIN MINTA MAAF LAH, APALAH TAPI LEPAS PMR SEMUA JADI PERANGAI HANTU BALIK.. AMPA NIE BERLAKON JA SEBENARNYA ".. amacam, power tak ayat cikgu aku.. hehehe, by the way, betul juga apa yang cikgu aku tu cakap, kita semua nie berlakon semata-mata untuk apa??? untuk nak dapatkan keberkatan pada PMR nanti, tapi apabila lepas saja PMR, semuanya jadi balik perangai sebelum PMR.. bila cikgu tu cakap macam tu, baru aku sedar bahawa kita nie janganlah waktu hal-hal penting jer kita minta maaf sakan, tapi lepas saja benda-benda semua tu, kita terus jadi balik perangai lama kalau boleh 2 biarlah kekal baik buat selama-lamanya.. DO THE BEST FOR ALL STUDENT PMR, SELASA 5/10/2010 ADALAH HARI PALING SEJARAH DALAM HIDUP KITA SEMUA..

mengenai lepas PMR, aku dan kawan-kawan sekolah rendah aku, kawan-kawan sekolah menengah aku serta geng-geng lompat tali(bukan budak FORM 3, tapi FORM 1, 2 & FORM 4 jer) telah merancang untuk buat sesuatu lepas PMR..

kawan-kawan sekolah rendah aku ajak gi main bowling & gi makan KFC..
kawan-kawan sekolah menengah pula ajak gi main bowling gak & ajar wat DINNER apa-apa di sekolah..
Geng-Geng lompat tali pula ajak aku wat satu pertandingan antara pelajar-pelajar..
mmmmm, semuanya nak buat dalam satu masa... PENING doe.. by the way, aku akan cuba buat semuanya..






oh ya, mengenai CINTA.. aku kesian sangat-sangat tengok kawan aku yang masih lagi bercinta di sana sini.. mereka tak fikir ke yang kita tinggal lagi beberapa hari je untuk exam.. kalu setakat CINTA tapi masih belajar, tak pa.. ini bukan, dah CINTA tak mau belajar.. yang pelik 2, ada 3 jenis orang kalau CINTA contohnya

1. ada yang lelaki serius belajar sambil 2 CINTA tapi sebaliknya perempuan 2 hanya kejar CINTA ja, belajar tolak ke tepi..
2. ada yang CINTA perempuan serius untuk belajar sambil 2 CINTA sebaliknya lelaki tak mau belajar hany kejar CINTA..
3. ada juga yang dua-dua mau belajar & CINTA..

semuanya aku ambik daripada apa yang aku lihat.. aku sokong seorang pasangan kawan aku nie, dia lebih layak untuk nombor 3 kerana dua-duanya mahu belajar & CINTA.. tapi yang pasangan kawan-kawan aku yang lain lebih memilih untuk nombor 1 & 2.. aku hairan??? walaupun aku tak ada GF, tapi aku kesian sangat kat depa.. aku bukannya JEALOUS seperti mana yang kawan aku abaq kat aku sendiri, aku cumanya nak tegur depa yang tak sedar kita nie dah nak EXAM.. yang kawan ingat, aku jealous, tak dak maknanya lah aku nak jealous.. please lah..

Tha's all.. aku mahu study.. bye.. maybe after I EXAM, mungkin aku akan tulis lagi blog.. daaaaa...


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...