CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Pages

Sunday, May 23, 2010

Hari Guru Kepada Guru2 Ku

Rasanya belum terlabat kalau aku ucapkan SELAMAT HARI GURU.. Nak katakan aku nie ucap untuk HARI GURU, mesti setiap tahun aku ucap.. Tak mengapa lah, aku cuma ingin berkongsi pengalaman aku bersama-sama dengan guru-guru aku semua...


<>}DI SEKOLAH RENDAH (SEKOLAH KEBANGSAAN PUTRA, KANGAR)

Aku dulu dikatakan tidak lah sangat POPULOR ketika di DARJAH 1 & Darjah 2.. Tetapi aku mula POPULOR di Darjah 3, aku pun tak tau macam mana POPULARITY aku terus naik secara mendadak sehinggalah sekarang.. Jadi korang semua paham-paham je lah kan, bila kita dah POPULOR di SEKOLAH, mestilah kita sentiasa dipandang dari segi ATTITUDE, PERGERAKAN, PERCAKAPAN & lain-lain lagi lah.. Jadi pergerakan di SEKOLAH RENDAH sangat-sangat lah TERBATAS.. Aku perlu CONTROL habis semuanya, but not all, just a few jer yang aku control.. Jadi bila aku sudah mula POPULOR, nama aku akan sentiasa naik di bilik mesyuarat cikgu-cikgu untuk apa, untuk pergi KEM lah, PERTANDINGAN sana sini & macam-macam lagi lah.. PENING aku dibuatnya bila POPULOR.. Aku seorang yang HORMAT ADA GUR-GURU, PERCAKAPAN SOPAN & macam-macam lagi lah (WAH, PROMOTE DIRIKU SENDIRI, hahaha).. Selain itu juga, sekolah ini membuat PROGRAM ANAK ANGKAT bagi pelajar-pelajar Darjah 6.. Selain itu, aku juga telah menjadi KETUA PENGAWAS SEKOLAH di SEKOLAH itu.. Tapi aku rasa, aku ingat lagi GURU-GURU aku sampai sekarang.. Aku nak ucapkan SELAMAT HARI GURU kepada EN.ZULKIFLI, PN.ZAINAB, PN. HAIZAH, PN.MARIAM, PN.VIMALAH, PN.SALMIAH, PN.MASHITAH, PN.NOR ASMAH, PN.SURIANI, PN.ZAITON, PN.SAKINAH & ramai lagi.. Tak lupa juga kepada PN.HALIMAH(PK HEM) yang begitu RAPAT dengan aku, EN.GHAZALI(GURU BESAR) yang juga ayah angkat aku.. Aku minta GURU-GURU HALALKAN semua apa yang GURU-GURU telah berikan padaku..

<>}DI SEKOLAH MENENGAH (SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN PUTRA)

Sekarang aku berada di SMK PUTRA pula.. Setelah 6 Tahun aku berada di SK PUTRA, sekarang aku sedang MENEMPUH DUGAAN yang lebih besar iaitu TAHUN nie aku akan mengambil Peperiksaan PMR.. Ketika aku di Sekolah nie pada FORM 1, aku masih tidak POPULOR, tetapi pada bulan 8 aku sudah mula dikenali ramai, kerana GURU-GURU yang mengajar ku selalu menceritakan tentang diriku kepada GURU-GURU lain, so aku terkenal melalui CERITA GURU-GURU.. Guru Tingkatan aku pada waktu ialah PN.BAZAITULSHIMA yang begitu SPORTING & HAPPENING.. Memang Guru Tingkatan aku pada waktu itu memang kata sampai sekarang, dia terkenangkan kelas ini kerana kelas ini begitu BEST sepanjang dia menjadi Guru Tingkatan.. Syukur Alhamdulillah apabila Guru aku sebut begitu.. Habis sahaja tahun nie, aku terus ke FORM 2, yang Guru Tingkatannya PN.ROSNAH, memang GEMPAK giler waktu tahun nie sama seperti waktu aku di FORM 1.. sekarang aku sudah FORM 3 yang Guru Tingkatannya ialah PN.NORIZAH.. BEST juga kelas ini.. Jadi aku nak ucapkan SELAMAT HARI GURU yang mengajarku dahulu iaitu di FORM1 PN.BAZAITULSHIMA, CIK ADIELA, PN.NORASHIKIN, PN.SHAHARIAH, EN.HAMRAN, PN.ZULINA, EN.IKHSAN, PN.NORIMAH, EN.YUSRIN, PN.TADZILAH, EN.SAW & EN.IZZANI.. FORM 2 PN.ROSNAH, PN.ASYIRA, CIK FAUZANI, PN.NARIYA, PN.KHAIRIYAH, PN.ROSLIZA, PN.BARINAE, PN.AZNURA, PN.NORIMAH, EN.RIZAL & EN.RUSHDAN.. FORM 3 pula PN.NORIZAH, PN.AZIRA, MADAM KYE THYNG THYNG, PN.WAN NORISHAH, PN.TADZILAH, EN.LEE, PN.NORIMAH, PN.BARINAE & EN.FADZIL.. Kepada GURU-GURU yang tidak mengajar ku PN.SALMIAH, PN.ZALINA, PN.KHALIJAH, EN.FIRDAUS, CIK NARISA, PN.MONA, & ramai lagi..

SEKALI LAGI AKU NAK UCAPKAN

SELMAT HARI GURU IKHLAS DARIPADA AKHMAL ZHAFWAN BIN GHAZALI

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...