CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Pages

Thursday, February 25, 2010

GeRaM, MarAh, TenSioN & BenGanG

hari ini aku nak cerita kat ampa semua mengenai seorang MAMAT nie lah... aku tak nak bubuh NAMA dia kerana walaupun aku SAKIT HATI dengan dia, tapi aku tetap HORMAT MARUAH dia... aku tak nak lah MARUAH dia jatuh dengan begitu saja puncanya daripada aku, jadi aku tak nak lah macam tu...


aku yang boleh GERAM, MARAH, TENSION & BENGANG, sebabnya, dia macam tak puas hti lah dengan aku... aku pun tak tau lah sebab apa dia macam tak puas hati dengan aku padahal aku tak apa-apa pun dengan dia, dia sendiri yang mula dulu semuanya... nak tau ka cerita apa sebenarnya, dengar sini aku nak bagitau kat ampa semua nie...

(MULA-MULA SEKALI BAGAIMANA SEMUA CERITA INI BERLAKU)

dia ceritalah kat aku mengenai yang dia COUPLE dengan seseorang ini... aku kenal siapa orang itu kerana itu adalah GENG-GENG sekolah RENDAH aku samalah ddengan dia... jadi bila dia dah cerita kat aku, dia pun ceritalah kat GENG-GENG kami waktu sekolah RENDAH dulu... selepas itu, bila dia dah cerita, mungkin dia malas nak bagitau semua, dia pun suruh tanya pada aku... dia kata aku tau semua sebab dia cerita kat aku semuanya... ok, x pa lah kalau macam tu... aku nie jenis PANDAI SIMPAN RAHSIA melainkan kalau orang tu buat KHIANAT dengan aku atau orang tu dapat KEBENARAN daripada TUAN PUNYA BADAN untuk TANYA pada aku... maka bila GENG-GENG aku semua TANYA kat aku, bila aku TANYA, ampa semua dah dapat KEBENARAN daripada dia GENG-GENG aku pun abaq kata mereka dapat KEBENARAN daripada dia sendiri... maka aku pun ceritalah kata dia COUPLE dengan siapa... selepas tu mereka semua TAK PERCAYA termasuklah aku kerana dia nie dari SEKOLAH RENDAH pun memang suka BERBOHONG... jadi GENG-GENG aku pun TANYA lah kat GIRL yang dikatakan GF dia tu... apabila mereka TANYA, GIRL tu kata mana ada dia COUPLE dengan siapa-siapa pun... pastu mereka abaq lah kat aku, ternyata kawan aku memang BOHONG... selepas tu GENG-GENG aku pun abaq lah kat dia, tiba-tiba dia TANYA siapa yang abaq kat ampa, mereka pun kata aku yang abaq, pastu dia kata aku nie jenis TAK PANDAI SIMPAN RAHSIA, pastu dia kata nak TUMBUK aku... TENSION GILA aku & GENG-GENG aku, kami rasa macam cakap dengan ORANG MERENG... ye lah, tadi dia kata lain, sekarang dia kata lain, siapa tak BENGANG kalau macam tu... ok abis lah sudah mengenai pasai yang ni...
sekarang ni yang terbaru pula, dia boleh TANGKAP GAMBAR melalui PHONE yang GAMBAR PASPORT aku, lepas tu dia pi MENJAJA kat SEKOLAH dia, dia tunjuk semua GAMBAR GENG-GENG kami, lepas tu dia boleh dok MENGATA buruk-buruk pasai kami... siapa tak BENGANG macam nie ibarat orang kata "KAWAN MAKAN KAWAN" @ "ULAR ITU BERBISA SIKIT MELAINKAN MANUSIA YANG BERBISA BANYAK"(ini bukan PEPATAH, ini hanya REKAAN yang cikgu bagitau, so PLEASE jangan tulis benda ini dalam KARANGAN, nanti salah pula)... berbalik semula ke cerita tadi... ampa semua BAYANGKANLAH, KATAKANLAH aku, separuh GENG-GENG aku & kawan-kawan dia yang pi separuh ke KEM YANG SAMA... BAYANGKAN MARUAH kami semua akan JATUH di situ, KATAKAN KEM tu 3hari2malam, dalam masa tu kami nak membersihkan semula NAMA kami yang dia MENJAJA tu, SANGAT SUSAH sebab mesti mereka TAK PERCAYA... jadi bila kami dok di kem tu, kami hanya PANAS TELINGA smpai lah hari yang ke-3, untuk PULANG... ye lah, kami kena dengar orang dok cakap macam tu kat kami... kalau dia sekadar cerita saja, tanpa menunjukkan GAMBAR, kami boleh TERIMA, ini masalahnya, dia TUNJUK GAMBAR, tu yang kami TAK BOLEH TERIMA... jadi aku & GENG-GENG aku, tak tau dah macam mana nak buat dengan KAWAN KAMI yang SORANG nie... kami ingatkan dok SEKOLAH AGAMA, ATTITUDE dia BEBUBAH, rupa-rupanya HAMPEH!!!... jadi aku & GENG-GENG aku, hanya TINGGAL 1 cara lagi iaitu kami nak abaq kat MAK DIA TERUS... bukan NIAT kami nak JATUHKAN MARUAH dia depan MAK DIA, tapi kami nak bagitau PERKARA SEBENAR apa yang BERLAKU... MAK DIA ajar AGAMA ye di SEKOLAH aku... dia tak tau kata yang aku sudah tau PERKARA nie, kerana waktu SEKOLAH RENDAH aku selalu kena pi KEM MERATA TEMPAT, jadi aku kenal ramai ORANG, ada yang kami tukar NOMBOR PHONE sebab nak CONTACT nanti... jadi kawan aku yang dok SEKOLAH AGAMA yang sama dengan dia, CERITALAH kat aku pasai yang dia MENJAJA GAMBAR & MENGATA KAT GENG-GENG AKU... so now, aku & GENG-GENG aku MERAHSIAKAN PERKARA ini, sebab tak nak bagitau kat dia, TAKUT-TAKUT nanti, jadi MACAM lain pula... so kami hanya DIAM SAJALAH...

aku rasa cukuplah takat nie saja, sebab kalau nak ikutkan panjang lagi cerita dia, tapi aku SINGKATKAN cerita ini, tak mau bagitau PERKARA SEBENAR...

INFO : GENG-GENG aku - iaitu GENG-GENG waktu sekolah RENDAH, satu sekolah & bila naik ke SEKOLAH MENENGAH BERPECAH BUT STILL CALLING-CALLING LAGI...
DIA : GENG kami juga waktu sekolah rendah, tapi sekarang nie, kami macam sudah tidak "NGAM" @ maksudnya "TIDAK RAPAT SANGAT", aku tak boleh bagitau nama dia...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...